Hochschulschrift - Doktorarbeit (13)

301.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Stehle, M.: Abundance tomography of type Ia supernova. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2004)
302.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Vogt, C.: Investigations of Faraday rotation maps of extended radio sources in order to determine cluster magnetic field properties. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2004)
303.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Cramphorn, C. K.: Astrophysical applications of scattering in interstellar and intracluster gases. Dissertation, Ludwig-Maximilian-Universität, München (2004)
304.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Mimica, P.: Numerical simulations of blazer jets and their non-thermal radiation. Dissertation, Ludwig-Maximilian-Universität, München (2004)
305.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Basu, K. m.: CMB observations and the metal enrichment history of the universe. Dissertation, Ludwig-Maximilian-Universität, München (2004)
306.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Zibetti, S.: Diffuse stellar components in galaxies and galaxy clusters 425 2004. Dissertation, Ludwig-Maximilian-Universität, München (2004)
307.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Gao, L.: On the evolution of small scale Cosmic structure. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2004)
308.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Tasca, L. A.M.: Bulge-to-disk decomposition of large galaxies in the sloan digital sky survey. magnetic field properties. Dissertation, Ludwig-Maximilian-Universität, München (2004)
309.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
De Lucia, G.: Evolution of galaxies in clusters. Dissertation, Ludwig-Maximilian-Universität, München (2004)
310.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Braithwaite, J.: Stable and unstable magnetic fields in stars. Dissertation, Universiteit van Amsterdam, Amsterdam (2004)
311.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Leismann, T.: Relativistic magnetohydrodynamics simulations of extragalactic jets. Dissertation, Technische Universität, München (2004)
312.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Schmidt, W.: Turbulent Thermonuclear Combustion in Degenerate Stars. Dissertation, Technische Universität, München (2004)
313.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Bertone, S.: Chemical enrichment of the intergalactic medium by galactic winds. Dissertation, Università Degli Studi di Torino, Departimento di Fisica Generale, Torino (2004)

Hochschulschrift - Diplom (3)

314.
Hochschulschrift - Diplom
Taubenberger, S.: Lightcurves and spectra of the unusual nearby supernova 2004AW. Diplom, Technische Universität, München (2004)
315.
Hochschulschrift - Diplom
Gieseler, M.: Nucleosynthes in type Ia subernovae. Diplom, Technische Universität, München (2004)
316.
Hochschulschrift - Diplom
Obergaulinger, M.: Numerical simulations of the gravitational collapse of rotating magnetised stellar cores. Diplom, Technische Universität, München (2004)

Hochschulschrift - Master (1)

317.
Hochschulschrift - Master
Wiersma, R. P. C.: The effect of pre-main sequence evolution on star cluster dynamics. Master, McMaster University, Hamilton, Ontario (2004)

Sonstige (1)

318.
Sonstige
Ritter, H.; Kolb, U.: Catalogue of cataclysmic binaries, low-mass X-ray binaries and related objects - RKcat Edition 7.3, (2004)